fredag den 6. september 2013

Victoriasøen og Kampala

Turen til hovedstaden Kampala, var rigtig god, og de fleste julegaver er købt. Turen hjem var en smule kaotisk, en tur i denne taxalabyrint er ikke til at spøge med, det lykkedes os dog at finde en med kurs mod Masaka. Det er mig stadig en gåde hvordan vi kom derfra!  

I Uganda er det kun mænd, der spiller Ludo, og der holdes tilmed turneringer i spillet. 



















Alle weekenderne er fyldt med udflugter, og  lørdag den 31/8 gik turen til Victoria søen. Kl. kvart i 7 blev vi hentet på bodabodaer, og det tog ca. 45-60 minutter at komme frem til den prægtige sø. Da vi ankom blev vi mødt af store øjne fra især de små børn, som hjalp til med fiskeriet. Den meget lange bred var fyldt med fiskerbåde, som læssede nattens fangster af. Den lille fiskerby var rigtig hyggelig - jeg forestiller mig at det er sådan Frederikshavn har set ud for mange mange år siden.


                                                       
                                                                                                                                                       
Vores tre chauffører, som blev sammen med os,
vidste os rundt, og købte også selv en del fisk. Da det blev tid til at køre tilbage, havde Josef, som jeg køre med tabt sine nøgler ved bredden, og de var desværre ikke til at finde. Fred som også køre med os kørte efter den nærmeste mekaniker, sådan at låsen kunne blive brudt op, og da fred var kørt ser Josef at hans fordæk også er fladt. stakkels Josef viser ingen frustration men griner blot af den trælse situation - ikke en god dag for Josef.




Vi nåede næsten til Bukunda inden regnen øsede ned. På kurset op til rejsen fik vi at vide at alting gik i stå når det regnede, hvilkede jeg synes var meget mærkeligt, men da jeg oplevede dette massive regnskyl forsår jeg det meget bedre! Det regnede i et par timer hvor vi stod strandet under et utæt halvtag, sammen med andre, der måtte søge tilflugt.

 Mange af vores frokoster består af Rolex og Chapati. Chapati er en kæmpe pandekage som smager VIRKELIG godt! Rolex er en Chapati med æg rullet inden i med tomater. Det kunne jeg sagtens leve af i fire måneder, meeen de sparer ikke ligefrem på olien, så selvom det er svært, bliver man nødt til at holde lidt igen.


    Lidt turist har man vel lov at være ;) Vi suger bare Afrika helt ind. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar